kiruna

nu är jag i kiruna hos jolina =)
åkte med tåget hit igår, hade inte bokat någon biljett eftersom att det bara fanns att förhandsboka första klass biljett som kostar 359 kronor, vilket jag inte hade råd med.. när pappa och josefine skulle säga hejdå åt mig och lämna mina väskor i tåget så for tågdörrarna igen så dom höll på att åka med, haha! sen när tåget just skulle börja åka så kom dom igen eftersom att josefine hade min kameraväska, men dom hann slänga in väskan i alla fall..
väl på tåget så fanns det inga lediga säten i andra klass, omg tänkte jag då, stå upp i mer än tre timmar var ingenting som jag direkt ville göra. men när kvinnan som tog betalt kom så sa hon att jag kunde sätta mig i första klass i alla fall. ooooh så lyx ;) skitmysiga säten och helt ljudisolerat var det, så jag hade det skönt hela vägen till Kiruna i alla fall.
när jag hoppade av tåget som var Jolina på tågstationen, så vi började vandra hem till där hon bor när hon är här.
vi gick ut till statiol och köpte gurka, loka och dipp, sen gick vi bakom statiol och där var det en massa stora däck som vi klättrade upp på. haha!
sen gick vi hem, var vaken hela natten, somnade vid 7, skoja inte om jag var sliten dagen efter, vaknade klockan 2.. inte bra!
vi har mest tagit det lugnt idag men nu ska vi ut och äta om någon restaurang har öppet.
pussssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0