det var på tiden


nu har jag varit i österby i en vecka och har där med inte kunnat skriva blogg. ska i alla fall berätta om veckan som varit:
i måndags for jag och sanna till stugan, när vi kom dit fick jag först inte upp någon eld, sen gick vi ut och gungade i en såndär stor gung-grej, och den gick sönder, eller inte riktigt, men ungefär, man kunde i alla fall inte gunga på den. sen när vi kom in i huset igen så visade det sig att sanna hade lämnat plattan på efter vi hade gjort plättar och stekspaden gjord av plast låg i stekpannan så den hade smält och hela nedervåningen var rökfylld, good work!
vi grillade och hade mysigt på kvällen i alla fall, hoppade studsmatta och gick ner till en lång backe och rullade i gräset och råkade bli sjöblöta, haha. somnade till vänner sen.
på tisdagen så regnade det och vi fick strömavbrott, yey! och under tiden det var strömavbrott så färgade vi sannas hår, sen när vi skulle skölja ur färgen så funkade inte vattnet pga strömavbrottet, så då gick vi till älven och sköljde ur färgen där, jag menar, vad skulle vi göra? haha det var kul i allla fall, sanna tyckte det var vääldigt kallt.
sen när vi kom in igen så hade strömmen kommit tillbaka, så vi hade lika gärna kunnat vänta i 5-10 minuter till så hade vi kunnat skölja ur färgen inomhus, haha. såg på vänner mest hela tisdagen, sanna for hem på onsdagen. och på onsdagen kom farmor, farfar, josefine och pappa, jag såg mest på tv eftersom att jag var astrött!
på torsdagen så började det åska, så då gick jag och pappa in i bagarstugan och såg på film på min dator, somnade till filmen men blev väckt sen av martin och josefine som hade kommit. jag och martin tog "österby taxin" som är en gräsklippartraktor med släp, haha, och körde upp till en skog som är jättefin, vi fotade lite men fick inte så bra bilder för det var för mörkt och att ta med blixt gav inte så lyckat resultat. så vi körde tillbaka till stugan.
fredagen, midsommarafton, jag och martin tog österby taxin upp till skogen igen för ett ytterligare försök att få fina bilder, blev betydligt bättre bilder den gången. sen körde vi tillbaka, stannade på vägen och gick in i ett av "spökhusen", det var ganska läskigt, haha, jag är ganska rädd av mig. när vi kom till baka så hade eleonor och kidsen kommit =) så vi lekte lite med barnen åså, gjorde en midsommarstång med dom, hehe, den blev fin!
sen kom folk och vi åt mat och hade trevligt, dansade runt midsommarstången också.
på lördagen var det oväder, det åskade och blixtrade hur mycket som helst, himlen bara skrek. och jag som är rädd för åskan, haha.
slutade åska efter några timmar i alla fall. hade trevligt med folk på kvällen sen.
och idag for vi hem =) har för det mesta bara lekt med barnen idag!

det här blev ett långt inlägg, aja.
pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0