a spark of hope

for och spelade piano idag innan jobbet då, och jolanta berättade att nu vare bestämt, jag ska uppträda min låt den 29 maj, inför rektorer från olika länder!! det blir några från musikskolan som ska spela instrument och sen jag, som ska spela piano och sjunga, min alldeles egna låt, wish me luck  = )

Jobbet idag, vi fick hälla rengöringsmedel i alla avlopp på guldfisken efter som att det stank, det var inte speciellt mysigt, haha.
Sen gick vi ner i någon källare, också gick jag på toa där, och när jag var inne på toan så hörde jag hur pappa sa hejdå till några gubbar, och sen smälldes det i en dörr, och sen hörde jag mer smällar. Jag tänkte att dom kanske trodde att jag hade gått och satt mig i bilen, så jag tog upp telefonen och skulle ringa, då upptäckte jag att jag inte hade någon mottagning. Så jag skyndade mig ut från toaletten och sprang iväg till den dörr som ledde till utgången (trodde jag), men den var låst, och då fick jag lite panik, så då sprang jag iväg till de rum som gubbarna var i, men dom hade gått, så då sprang jag tillbaka till dörren och bankade och skrek men ingen hörde mig, och jag är verkligen rädd för sånt där, och jag är verkligen osmart när jag blir rädd, det stod på dörren att det var ett hissrum, men jag läste såklart inte på dörren så jag fortsatte banka hårdare och hårdare men ingenting hände, och självklart fanns det andra dörrar, men jag vågade inte ens gå igenom dom med tanke på att jag mest troligt skulle tappa bort mig själv och då skulle josefine eller pappa aldrig hitta mig. Men då, helt plötsligt fick jag lite mottagning, så jag ringde direkt till josefine och skrek, också kom dom, igenom en annan dörr, som var öppen. Och dom skrattade och jag grät, haha det är sant, jag fick panik! Sen visade det sig att jag hade bankat och slitit i den enda dörren som var låst! jag är gode osmart..

For på retro café i slutet av dagen, jag, josefine, pappa och eleonor, sen for vi hem. Nu slingar josefine och eleonor sina hår, det blir säkert mycket fint :)

Jag har haft många tankar i huvudet idag... vad är det för fel på sjukhusen bla? Jag har väntat på att få en tid att bli opererad, också visar det sig att jag inte ens står i kö, så mamma har fått ringa och prata med dom på umeå sjukhus, och dom säger att jag först måste fara ner till umeå och träffa en gubbe innan dom kan ställa mig i väntelista för operation.. jag blir arggghh.. ska jag operera mig vill jag göra det så fort som möjligt, för jag vet hur länge det tar för mitt ben att läka, och jag vill inte börja på björknäs när jag går som ett cp, never! men vad ska man göra? jag måste göra den här operationen, eller jag måste inte, men det blir bäst för mina ben då och för mig själv.. jag får väl bara vänta och hoppas på att dom kan skynda sig.

puuus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0