Amen

image3

Jag vet, jag är mycket dålig på att uppdatera min blogg, men man får väl hoppas att det blir bättre med tiden!

Idag har jag i alla fall konfimerat mig. Steg upp klockan 7 för att duscha och gör mig iordning, klockan kvart i nio skulle vi vara där. När jag kom dit så fick vi ta på oss fåra kåpor(?), och när vi hade gjort det fick vi vandra vidare till kyrkan för fotografering och lite övning på Glory som vi skulle sjunga. Våra körledare tyckte att vi sög, så för att vi skulle sjunga högre fick vi öva på att sjunga blinka lilla stjärna, det lät riktigt rolig, som om en bunt dagisbarn stod och sjöng i kyrkan, haha!

När vi var färdiga så fick vi gå tillbaka till församlingsgården och vänta till klockan elva då allting började. Medan vi väntade så skulle dom yngre konfaledarna dela ut priser för våran städ -och ordnings tävling som vi hade på lägret, Rebecca vann ordningstävlingen, och som pris fick hon en bok och fem pennor. Sen vann mitt, sofias, sannas, linas och moas rum städtävlingen, och som pris fick vi varsin diskborste och trasa! Och vi som hade kämpat så hårt för att få ett fint pris som dom sa att vi skulle få, haha men lite roligt var det i alla fall, dom fick signera min trasa så att jag kunde hänga upp den på väggen, men än så länge har det inte kommit upp än, haha.

Klockan fem i elva började kyrk-klockorna slå och vi började vandra mot kyrkan, allting gick ganska bra förutom att jag gjorde bort mig i början för jag hade glömt bort hur vi skulle gå så jag gick som mot alla andra som kom bakom mig, haha, men sen gick det bra!

När jag hade blivit konfimerad så for vi till pappas jobb för att fira, vi var ca. 25 personer där och cirka 5 tårtor! Som konfirmations presenter fick jag;
Presentkort på Blend för 300 kr
Presentkort på SeeMe för 500 kr
Presentkort på Kicks för 100 kr
1100 kr
Ett halsband
3 berlocker till mitt pandora armband
Ett fotoalbum med mitt namn inristat (eller nå) för konfimations-bilder.
- Det blev en ganska lyckad konfirmation, hade inte förväntat mig såhär mycket folk eller presenter, no way!

Sen när vi kom hem så lekte jag lite med barnen, och sen kom Frida och Mattisen. Dom började göra iordning tacos medan jag och Pauline ritade i mitt rum, hihi. Efter maten så gick vi till 12:ans Butik för att köpa godis till barnen, turk-gubben som jobbar där är så himla snäll så jag är bara tvungen att köpa där, nog för att varorna inte är av bästa kvalitet men i alla fall. Han sa att om Pauline kunde säga vad hon hette så skulle vi få choklad, så vi fick varsin center, och sen när vi skulle betala så sa han att det kostade hundra kronor, trots att det riktiga priset låg kring 150 kr, hurra för turk-gubben!

När vi kom hem med allt godis så såg vi på Peter Pan, sen for barnen och Eleonor hem. Jag jobbade lite på Gabbis present och nu är en sak färdig i alla fall. Sen for vi till och var barnvakt åt barnen medan Eleonor och pappa for till P-O. Vi såg på andra avenyn, mmmmh, loveit<3 Händer alltid spännade saker i det pogrammet, blir så suuuuur över att vi måste vänta en hel vecka till dom nästa tre avsnitten kmr och det är så jäkulskt spännande nu så jag håller på att döööö!

Men nu ska jag krypa till kojs, imorgon blir det prao på pappas jobb!

pusssssssssssssssss

Kommentarer
Postat av: sanna :)

OMG JAG VILL OCKSÅ KONFIRMARERA MIG :D hahha man får ju pengar!!! :D hihi, puss älskar er mest JUDAR

2008-05-12 @ 23:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0