nu kan du få mig så lätt

heeeejjjj...
inget bloggande igår, hade helt enkelt inte tid.. men här kommer en liten resumé om gårdagen;
sov till klockan ett - halv två, sen kom barnen klockan tre. Vi lekte lite och spelade mariokart,  sen gick vi på coop och handlade lite mat. Det var ganska pinsamt där borta, för barnen sprang överallt och lyssnade inte på vad jag sa så jag fick ropa på dom så att folk kollade.. cissi lyssnade inte heller på vad jag sa och det var väldigt ovanligt eftersom att hon är så lydig i vanliga fall. Aja, det gick bra  i alla fall. Vi åt kebab till middag och det var jättigott. Sen gick vi och la Pauline, och det var inte lätt må jag säga! Från början så la hon sig så snällt, bad mig slå på barnpogram och vad allmänt lydig. Men sen ropade hon på oss, och då ville hon stiga upp, så hon fick vara uppe  ett litet tag, men sen blev klockan mycket så då gick vi och la henne igen. Men jag var tvungen att ligga brevid henne tills hon somnade, men hon ville göra allt annat än sova. Hon låg och petade på mig och skrattade åt mig och pussade mig för att jag skulle vakna (vi var alla tvungna att lådsas sova för att få henne att också vilja sova). Hon ville sova på olika ställen hela tiden så vi var tvungen att först gå till pappas rum, och sen till mitt, och sen till pappas och så höll det på. Men sen sa jag att jag skulle gå iväg en sväng och när jag kom tillbaka skulle hon sova. Så jag gick iväg till dom andra, och då hade macke dykit upp. Så vi spelade lite mariokart och hade trevlanss. Men sen hörde vi hur pauline grät, så då sprang vi in till sovrummet, då hade hon drömt en mardröm om ett monster. Så då fick jag ligga brevid henne igen tills hon somnade, och en en gång var vi tvungna att byta rum ett antal gånger och hon ville leka hela tiden. Men sen ringde josefine till eleonor så hon fick prata med pauline, och efter samtalet förstod hon att det var godnatt så då somnade hon.

När vi äntligen hade fått pauline i säng så såg vi på Alla älskar Alice som gick på tv, haha den filmen är riktigt bra faktiskt : )
Lucaz var inte pigg vid den tiden, han somnade ett antal gånger mitt i filmen och sen när filmen var slut så var han helt drogad, haha.
Sen när barnen gått och lagt sig så spelade vi lite mariokart igen och sen for macke hem.
Jag och josefine gick i säng klockan halv tre, och sen väntade morgondagen..

Pauline vaknade 20 över 5 och kom in och hoppade på oss eller något liknande. Josefine satte på barnkanalen, men den hade inte börjat än, så då sa hon att hon fick vänta ett litet tag. Sen somnade vi om, men jag vaknade några gånger av att pauline höll på att klappa på mig och pussa på mig och hoppa på mig och allt möjligt. Sen bad hon om vatten, då såg jag att klockan var tio i sex, och när jag gick in till sovrummet så kollade jag på tvn, och det visade sig att barnkanalen inte började förrens klockan halv 7, så josefine hade tänkt att hon skulle sitta och titta på ingenting i en timme, haha..
Jag satte på Ice Age 2 åt henne istället och sen somnade jag, vaknade av att pappa ringde så då fick vi stiga upp.. och jag var inte lite trött....

Gjorde inte så mycket idag, tog det mest lugnt, sen vid ett tiden gick vi och köpte glass. Jag åt Ben & Jerry's för första gången idag..... och det var jätte gott! Var bara tvungen att köpa det nu innan jag börjar med GI (imorgon!!) så jag fick smaka hur det smakade, och om någon har sagt att det var gott så hade dom inte ljugit!

Såg på Gossip Girl den mesta tiden av dagen, det är en myyycket bra serie! Men inte lika bra som Andra Avenyn som har sina sista avsnitt idag... åååh, det börjar inte om förrens till hösten ;/

Nu håller jag på med mitt hemmaprov i NO som skulle vara inne förra veckan, fyfan säger jag bara.
Jag har upptäckt att jag har missat nästan halva terminen känns det som, har varit borta och sjuk en hel del.. det märks..

Nu ska jag göra färdigt arbetet.... yäahkkk.. sen blir det Andra Avenyn och sen dusch & sova..

pusss

p.s. passar på att lägga ut en bild på klänningen som jag köpte i fredags! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0