Det går framåt...

Mamma påväg in till sjukhuset

I måndagskväll for jag till Linköping med tåget. Jag och mamma fick dela kupé med en annan människa, hon var väldigt kul måste jag säga, hehe.
I alla fall, kring 11 tiden tror jag det var, så sa nån som jobbade där att vi skulle bli försenade pga något teknisktfel i loket, dom skulle ta dit nå folk från vännes och det skulle ta en timma för dom att komma. Dom blev klara tre timmar senare, yey.
Sen fick dom ännu ett teknisktfel, men det tog bara 1 timma att fixa, så vi blev 4 timmar sena.
När vi började närma oss Gävle så sa dom att det skulle gå ett annat tåg som passerade Linköping som vi kunde ta, men när vi stannade så hade tåget redan gått, jippie!
Så vi fick åka till Stockholm och ta ett annat tåg till Linköping. När vi kom till sjukhuset så fick vi slänga i oss lite mat och sen skulle vi direkt ner till en doktor eller nå. Han bad mig gå, tittade, vred och höll på med mina ben och sa en massa doktorsspråk som jag inte alls förstod mig på. Sen blev vi driekt nerskickade till gånganalysen. Människan där, hon var helt vimsig och pratade med en jätterolig dialekt, hihi.
Sen när vi var färdiga med allt så åt vi varsin räkmacka och gick och handlade godis och bulla, hehe.
På tågresan hem så delade vi kupé med en gammal tant kring 80+, det gick ju bra iaf även om hon inte var lika rolig som den förra.

Aja, det går framåt. Snart får vi besked om vilken operation jag ska göra och sen ska jag få en tid. Dom säger att jag kommer bli opererad innan jag går ut nian. Riiiiiightttt, vi får väl se hur det går. Hade sjukvården varit bra så skulle jag redan ha varit opererad.


Kommentarer
Postat av: amanda

jag älskar dig<3

2008-10-29 @ 20:14:44
URL: http://aamanddal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0